Diskusia o dialničných obchvatoch


28 komentárov k “Diskusia o dialničných obchvatoch”

  1. Dobrý večer,
    píšem ohľadom otrasnej dopravnej situácii v Prešove.
    To, že sú v meste kolóny a zápchy je jedna vec, ale oveľa podstatnejšia je situácia na sídlisku Sekčov. Tranzitná doprava Poľsko- Maďarsko cez obytnú zónu.
    Denne prejde cez Sekčov minimálne 3000 kamiónov.
    Aby ste ma správne pochopili. Mne menej vadí, že cez Prešov idem v kolóne 45 min. Ale od nákupného centra Max až po Rusínsku je obytná zóna. Len cca 50 m od cesty prejde týždenne tipujem aj 20.tisíc kamiónov. Aký je tu smog, hlučnosť na rozbitej hlavnej ceste ?
    Ukážte mi na Slovensku nejaké sídlisko, kde prechádza denne toľko kamiónov ?
    Prečo nepustia kamióny napr. v Žiline cez sídlisko Vlčince, v Bratislave cez Ružinov ? To by bola vzbura, petície.

    Výstavbou miniobchvatu pri križovatke ZVL, a ani D1 Prešov západ- Prešov juh sa situácia nevyrieši.
    Chcem informácie ohľadom hlučnosti, intenzity dopravy a smogu.
    Kedy sa situácia zmení ? To máme čakať ešte min 10 rokov, než sa možno R4-ka postaví ?
    Stavba R4 je náročnejšia hlavne finančne…
    Veď na Sekčove môžem vylepiť bilbordy s vetou: Sekčov bývanie pri diaľnici !
    Eurofondy sa minuli…. Dotiahnite tu ministra dopravy nech strávi hodinu na Sekčove.
    Ako tu majú ľudia bývať ?
    Chápete ? Jedna vec je byť v kolóne hodinu, ale oveľa smutnejšie je bývať pri takom hluku, pri takých emisiách. Tu ľudia trávia nie hodinu, ale možno aj poldňa denne.
    Vy nemáte okná na cestu, Vás sa to nedotýka. Ako sa hovorí : „Sýty hladnému neverí “ .

    Pripájam článok odborníka na emisie publikovaný v časopise Vesmír.

    .http://casopis.vesmir.cz/clanek/horor-tranzitni-dopravy-ve-mestech.
    názov článku je zaujímavý : „Horor tranzitnej dopravy v meste “

    Výfukové emise kamionů jsou výrazně vyšší při pomalém pojíždění v koloně.
    Výfukové emise moderních i starších vznětových (naftových) motorů jsou silně závislé nejen na konstrukci, seřízení a technickém stavu motoru, ale též na provozních podmínkách. Při volnoběhu se zhoršuje kvalita spalování, klesá teplota katalytických zařízení, pokud je jimi motor vybaven, a narůstají emise částic, převážně nanočástic, a to i při následném rozjezdu. Emise částic jsou tak násobně až řádově vyšší než při plynulém průjezdu.“

    Ukážte mi na Slovensku nejaké sídlisko, kde prechádza denne toľko kamiónov ?
    Dnes čo sa týka dopravy je Prešov na chvoste Slovenska. Lenže aj to už dávno prekonané.
    Je to už trochu ďalej. Ak zodvihnete ten chvost tak potom nižšie je už len …

    1. Dobry den,
      uplne sa s Vami stotoznujem. Po obcianskej aktivite zdruzenia „Lepsi Presov“ z konca decembra 2016 a po naslednych reportazach v mediach, ale aj reakciach od ludi z Presova, ci z politickych kruhov mam este vacsie obavy, ze sa nasa situacia sa v tak kratkom case zacne riesit. Mam totiz pocit, ze tych obcanov, ktorych tato situcia boli a su pritom pre jej vyriesenie ochotni aspon nieco urobit je velmi malo. Od politikov v Bratislave sme privelmi vzdialeni na to, aby sa zacali zaoberat nasimi problemami, takze sluby o dialnicnom spojeni BA-KE , ktore nam opatovne davaju vsetky vlady po vzniku samostatnej republiky ostanu nadlho len slubmi…
      Igor Kobulsky

    2. Váž.p.Balog,
      dopravná situácia v meste Prešov a jej negatívny dopad na životné prostredie(nadmerný hluk a vysoká koncentrácia výfukových plynov) je výsledkom zlyhania štátu na všetkých stupňoch riadenia.
      Taktiež to dokazuje,že žiadna vláda po roku 1989 nemala spracovaný koncepčný projekt rozvoja dopravy pre celé územie SR.Preto v našej výzve požadujeme dobudovanie západného aj severného obchvatu mesta.Po ich ukončení sa počíta s vylúčením nákladnej dopravy cez sídlisko Sekčov, Sídlisko II a ďalšie ulice s obytnými a rodinnými domami.
      Ak nám vláda nedá záruky na termíny obidvoch obchvatov,tak nám zostáva iba jediná možnosť a to masovými protestami a stupňovanými blokaciami dopravy si vynútiť prioritu výstavby týchto obchvatov.Konečný úspech závisí od toho,koľko občanov sa týchto protestov zúčastní.

  2. Dobrý deň,
    rád by som sa Vami pani Kraľová stretol osobne. Mám veľa nápadov ako“ vyprovokovať “ kompetentných na ministerstve dopravy na Úrade vlády.
    Poprosím napíšte mi svoj kontakt na seba do mailu: intercom.jano@gmail.com.
    Ďakujem,

  3. Plne sa stotožnujem s Výzvou pre vládu SR ako aj s jednotlivými diskusnými prispevkami k uvedenej téme.
    Pre mna ako občana je velmi smutné, že k dožadovaniu vyriešenia dopravnej situácie v meste Prešov musí byť založené občianské združenie, lebo predvolebné sluby poslancov mesta, regionu a NR SR, ktorí zastupujú občanov akosi sa rozplynuli . Preto sa verejne ctených poslancov pýtam : keď ste boli zvolení ako zástupcovia občanov na riešenie záujmu verejnosti vám už je to jedno ?
    Doteraz som nepostrehol, aby sa niektorý poslanec, alebo politická strana, ktorej je nominat sa verejne popasoval s uvedeným problémom – to už skutočne nechcete počuť potreby a prosby svojích voličov ? Myslím si , že do ďalších volieb vám to občania vyhodnotia.
    Dovolím si totuto cestou požiadať členov občianského združenia, aby verejne vyzvali ctených poslancov mesta, regionu a NR SR a ich politické strany o pomoc, aby si vláda SR a niektorí ministri vlády SR prestali robiť srandu z Prešova.

  4. Dobrý deň, tiež reagujem na neúnosnú situáciu v doprave v Prešove . Chcela by som zareagovať na komentár pána Baloga zo Sekčova. Plne s ním súhlasím . Ja a moji susedia zo Solivarskej ulice (cesta III.triedy), ktorou pokračuje kamiónová doprava smerom na Poľsko a Maďarsko. sa s týmto problémom boríme od roku 2010.
    Petície, listy ministrovi dopravy, predsedovi PSK, poslancom PSK… všetko márne. Na základe petície adresovanej Reg. úradu verej. zdravotníctva bolo u nás doma vykonané meranie hluku v priebehu 24 h a sčítanie áut.
    Už v októbri 2010 denná hladina hluku ( 50 db) presahovala o 25,1 dB a nočná hladina (45dB) o 22,7 dB. Odhliadnuc od celkového počtu áut , nákladných a kamiónov bolo 1600.

    1. Váž. p. Priesterová,
      Vaše úsilie, ktoré neprinieslo žiadne výsledky potvrdzuje skutočnosť, že politici sa zaujímajú o problémy občanov iba v deň volieb. Obmedzenie alebo úplne vylúčenie nákladnej dopravy na ulici Solivarská prichádza do úvahy iba vtedy, ak sa ukončí výstavba západného a severného obchvatu Prešova.
      Podobné problémy majú aj občania iných častí Prešova a preto potrebujeme vytvoriť spoločný masový tlak na vládu aby tieto pre Prešov existenčné dopravné prepojenia boli ukončené čo v najkratšom čase. Preto Vás vyzývame, pripojte sa k nám pri najbližšom proteste.

  5. Dobry den, suhlasim s p. Balogom, dopravny problem cislo 1 v Presove je kamionova Doprava cez Sekcov. Nebyvam tam, ale sucitim s tam byvajucimi. D1 obchvat zapad-juh tento problem nevyriesi.

  6. Aj podľa počtu príspevkov v diskusií môžeme vidieť, ako ľuďom záleží na situácii v Prešove.
    Zaujímalo by ma, kto stojí za týmto združením.
    V sobotu 21.01.2017 ubehne mesiac od prvej akcie. Kedy bude ďalšia? Ak chcete, aby sa ľudia zapojili do protestov, tak im to dajte aj včas vedieť.

    1. Dobrý deň,

      Občianske združenie Lepší Prešov založila skupina obyvateľov nespokojných s narastajúcimi problémami hlavne v doprave a ich neriešením zo strany štátu, PSK ale aj mesta Prešov. Združenie bude poukazovať na konkrétne nedostatky nielen v doprave, ale aj v iných oblastiach, a zároveň bude predkladať námety na diskusie a prenášať ich po internom odsúhlasení na príslušné zodpovedné orgány štátu ( Ministerstva ), ale aj na krajskú územnú samosprávu ( PSK ) a miestnu samosprávu ( mesto Prešov ). Cieľom združenia je prispieť k náprave a zlepšeniu života jeho obyvateľov v meste Prešov.

      K dnešnému dňu evidujeme 15 členov a po registrácii Stanov združenia MV SR bude konštituovaná Rada združenia ako výkonný orgán, mena členov Rady budú zverejnené.

      Nový protest je plánovaný na deň 17.2.2017 o 15.00 hod, keď do uvedeného dátumu predpokladáme doručenie odpovede z Ministerstva dopravy SR na našu výzvu adresovanú Úradu vlády SR. Miesto protestu v predstihu oznámime.

  7. Po skúsenostiach s cestovaním po celom slovensku sa stále neviem vynačudovať, prečo máme tak málo kruhových objazdov. Najepší príklad sú nové križovatky na čiernom moste, také zbytočné prestoje, na kruháči je stále pohyb, je dokázané, že sú rýchlejšie, v Nitre, Žiline, Galante, som sa presvedčil, aj keď majú kolóny a veľa áut, napriek tomu sa stále hýbu. A ďalšie pozitívum je že netreba prevádzkovať semafory.

  8. Toľké roky sa kreslia obchvaty Prešova, naťahuje sa čas ako sa len dá a keď príde do tuhého, tak tu máme zrazu prekresľovanie projektov, šetrenie na všetkom a zrazu sa tu zjaví nejaká organizácia hodnota za peniaze a stále pindá. Milý poslanci keď východ nebude mať cesty ako na západe, nikdy sem nepríde „jaguár“ a to vy! západniary budete stále ťahať ekonomiku a nadávať, že sa vám tam sťahujú východniary za prácou bodka

  9. Vážení priatelia a krajania,
    plne chápem a plne podporujem Vašu snahu o vyriešenie dopravnej situácie vo Vašom krásnom meste. Je katastrofálna. Často služobne cestujem do Michaloviec ale namiesto použitia D1 a prejazdu cez Vaše mesto platím diaľničnú známku Maďarskej republike pretože napriek 100km dlhšej ceste mám záruku že termín stihnem čo sa o ceste po nedostavanej D1 nedá povedať.

    Samozrejme, že chápem, že my „neobyvatelia“ Prešova ťažkú dopravnú situáciu vieme pre seba vyriešiť iným spôsobom – obídením Prešova. Zatiaľ čo vy ju trpíte každý deň.
    Nechápem však jednu vec a to je, že začínate ísť na problém typicky slovensky – „keď zdochla koza mne, nech susedovi zdochnú dve“. K tomuto mailu ma vyprovokovala „vyhrážka“ jedného z aktivistov Vášho združenia v televíznom šote smerom ku Bratislave.

    Som jedným z cca 100 000 rodilých bratislavčanov a napriek tomu že v Bratislave už 20 rokov nebývam cítim sa ním stále a nehanbím sa za to.
    Viete, Bratislavčanov nie je viac ako Prešovčanov teda zhruba 100 000, o ktorých tu niekto z vás písal vyššie – skúste sa prejsť po sídliskách, o ktorých tu píšete, pozrite na EČV parkujúcich áut a pochopíte.
    Skúste zacestovať do Bratislavy, mnohí z vás majú vlaky zadarmo – vlastne za tie peniaze, ktoré teraz chýbajú aj na stavbu obchvatu Prešova. Možno tu pochopíte, že mnohí z nás boli vytlačení zo svojho rodiska developermi keď títo zabrali zelené plochy aby mohli postaviť svoje opachy.
    Skúste zacestovať autom a skúste zaparkovať – a možno tu pochopíte, že množstvo starobylých a krásnych budov, ktoré inde vo svete sú po rekonštrukcii dominantami bolo tu zbúraných aby sa žraloci nažrali a my sme radšej odišli pretože okolie kde niekedy boli zelené plochy je dnes obložené autami tisícoviek nových obyvateľov.
    Skúste zacestovať a po ceste si všimnite rozryté polia, kde narýchlo dva týždne pred poslednými voľbami začali stavebné práce nezmyselnej diaľničnej križovatky ktorá nič nerieši okrem presunu našich spoločných peňazí na osobné účty pár „investorov“.
    Skúste zacestovať ráno, aby ste si s nami vystáli hodinovú radu na D1, D2, príjazde od Komárna, Vajnor, Senca, aby ste videli super dopravné spojenie ktoré tu vzniklo nezmyselnou výstavbou. A ak si myslíte, že obchvat, ktorý bol prezentovaný v TV niečo bude riešiť, opak je pravdou. Tá časť, ktorá by pomohla nie je v pláne pretože by stavbu nestihla skupina vyvolených, takže sa stavia tá časť ktorá nič nerieši ale peniaze pôjdu zrejme na správne účty.
    Skúste zacestovať, navštívte tu „vládu v Bratislave“ ak vás tam pustia a možno pochopíte, že to nie my Bratislavčania vám nechceme postaviť obchvat ale niekto úplne iný.
    Skúste zacestovať, navštívte miesta kde papaláši nebratislavčania bývajú a možno pochopíte, prečo posledných 10 rokov v Bratislave nevolíme túto vládu.
    Skúste zacestovať, ste tu vždy vítaní. Príďte so srdcom východniara, pretože v minulosti bolo vždy otvorené a nám v tejto časti našej krajiny milé – napamätám si z minulosti toľko zášti, nenávisti a vyhrážok ako začína byť na tejto stránke.
    A nakoniec ani nemusíte cestovať, pozrite na internet a skúste hľadať kedy bol nejaký Bratislavčan predsedom vlády.

    Priatelia, udržte si vašu dôstojnosť a pokoj ako to robíte pri blokácii ciest vo Vašom Prešove. Nevyvolávajte nenávisť medzi nami, bežnými obyvateľmi regiónov tejto krajiny. Príďte a trebárs zablokujte prístup papalášom do ich úradu ale nie ulice pre ľudí, ktorí tu chodia každý deň do práce – verte, že tí naozaj za mizériu v tejto republike nemôžu. A keď to zoberiete naozaj rozumne a hlavne bez neustále otierania si úst o iné mestá a iné regióny, mnohí tu sa k vám pridajú.

    Želám Vám vytrvalosť, pevné nervy a rýchly konečný úspech.

    1. Dobrý deň p.Ivan,
      ďakujeme Vám za diskusný príspevok a chcem Vás ubezpečiť,že členovia občianskeho Združenia Lepší Prešov nevinia za zlý stav dopravy v Prešove obyvateľov Bratislavy, ale politikov, ktorý sa striedajú pri korytách od roku 1989.
      Možno sa zhodneme v tom,že jediným dôvodom prečo Prešov nemá dodnes žiadny obchvat je skutočnosť,že sme dovolili politikom beztrestne klamať a kradnúť. A s tým súvisí aj stav školstva,zdravotníctva a celkovej biedy vo všetkých oblastiach života Slovákov.
      Ďakujeme za podporu a pozývame Vás na protest(aj s blokovaním dopravy) ,ktorý organizujeme 31.3.2017 na troch miestach v Prešove a na jednom miesta v Bratislave.Čas a miesto zverejníme.

    2. Váž. pán Ivan,
      ak Vás k napísaniu tohto e-mailu vyprovokovala, ako uvádzate, „vyhrážka“ jedného z našich aktivistov smerom k Bratislave, tak s určitosťou bola poznámka myslená na hlavné mesto ako sídlo vlády a ministerstiev, teda proti vláde, a nesmerovala proti obyvateľom Bratislavy.

      Občianske združenie Lepší Prešov aktívne poukazuje na už neúnosný stav dopravy v Prešove a nečinnosť zodpovedných inštitúcií za tento stav, ktorý dávno prekročil prípustnú tolerantnú mieru obyvateľov Prešova, a protestné akcie sú následkom nečinnosti predovšetkým vlády SR.

      Popisujete dopravnú situáciu na príjazde k BA od Komárna, Vajnor, Senca, ako developéri zabrali zelené plochy aby postavili tam svoje opachy a iné informácie, ktoré len preukazujú, že doprava na Slovensku nie je dlhodobo riešená.

      V súvislosti s Vaším výstižným príspevkom uvediem niektoré výroky diskutérov, týkajúce sa dopravy na Slovensku, ktoré odzneli v dnešnej ( nedeľa 19.2.2017) relácii na TA3, s účastníkmi diskusie – štátnym tajomníkom Ministerstva dopravy – Stromčekom a poslancom NR SR za OĽaNO – Maroszom, zaoberajúcim sa dopravou.

      štátny tajomník MD Stromček argumentoval, že :
      – je snaha spolitizovať výstavbu rýchlostných ciest a diaľnic,
      – zmeny vo výstavbe diaľnic oproti pôvodným odsúhlaseným projektom sú dôsledkom
      dopravných prieskumov, vychádza sa z týchto prieskumov a nie z územných plánov miest,
      – prehlásil, že on nie je odborník na dopravu, je odborník na jej riadenie ( ? ),
      – k Prešovu sa stručne vyjadril, že v marci t.r. budú aktualizované dopravné prieskumy
      a potom príde finálne rozhodnutie a najlepšie technické riešenie,
      – rozhodujúci ukazovateľ pre výber dodávateľa stavby diaľnic a rýchlostných ciest je – cena,
      – všetko sa spomalilo v dôsledku výmeny 3 ministrov dopravy a 4 riaditeľov NDS,

      poslanec NR SR Marosz uviedol :
      – v Prešovskom kraji je cena výstavby 1 km diaľnice 45,- miliónov EUR, čo je najvyššia cena
      na svete,
      – Ministerstvo dopravy zmluvne spolupracuje s Cyperskou schránkovou spoločnosťou
      Starland Holding, developér, ktorý na západnom Slovensku skupoval pozemky lacno a
      potom ich podstatne drahšie predával NDS ( Národná diaľničná spoločnosť, a.s. ),
      – na opakovane výzvy, aby Stromček poskytol porovnanie podkladov na základe ktorých bolo
      rozhodované o výbere dodávateľov stavieb diaľnic, oslovený sa odpovedi vyhol,
      – vyslovil dôvodné podozrenie, že existuje kartelová dohoda firiem realizujúcich na Slovensku
      stavbu diaľnic,

      Uvedené výroky vytvoria ako u Vás tak aj u iných návštevníkov našej web stránky dokonalú predstavu o „fungovaní“ štátnych inštitúcii.

      Ďakujeme za Váš príspevok.

  10. Pán Baran, pán Ilavský,

    som rád že ste pochopili zmysel môjho príspevku a mám pocit, že v tomto „hráme na rovnakej vlne“.
    To, čo píšete o dnešnej relácii TA3 len vystihuje kto rozhoduje o milionových investíciach. V žiadnom prípade to nie sú ľudia, ktorí by mali snahu čomukoľvek pomôcť – časť z nich sú ťažkí amatéri a druhá časť ľudia, ktorí zase veľmi dobre ovládajú čo robiť – najdrahšie diaľnice na svete, skupovanie pozemkov a spätné predávanie štátu atď atď.
    Ak Vám odpovedali že „nie sú peniaze“ zrejme sa treba opýtať kam zmizli keď sa na druhej strane chválime ako dobre sa ekonomike darí.
    Mám obavu že toto bola príprava na akciu, pri ktorej skončíte ako rukojemníci tejto vlády – ako vidíte, ťažko tlačí na ďalšie zadĺženie Slovenska namiesto zastavenia kradnutia. Do ďalších volieb treba ešte rýchlo premiestniť zopár miliónov na správne kontá. Ak sa niekto v parlamente postaví proti zadlžovaniu a zablokuje dlhovú brzdu v súčasnomstave bude sa poukazovať na týchto poslancov, že nechcú dovoliť postaviť obchvat Prešova a ďalšie potrebné stavby a sú teda proti ľuďom.
    Nedajte sa prosím oklamať.

  11. Dobry den pan Ivan,
    som obycajnym vychodniarom a sympatizantom obcianskeho zdruzenia Lepsi Presov.
    Dovolte, aby som zareagoval na Vase maily:
    Dakujem, ze cas, ktory Ste si s tym dali, prepacte ale, s mnohym suhlasit nemozem.
    Vlaky zdarma niesu len pre obcanov vychodneho Slovenska, ale pre vybrane skupiny vsetkych Slovakov, my sme o nich nerozhodli a ja osobne, aj ked to nieje podstatne, to povazujem za nespravne.
    Skuste zaparkovat na Presovskych sidliskach, skuste cestovat rano, ci poobede zo sidliska III , zo sidliska Sekcov, z Lipan, zo Sabinova, k Kapusian, z Vranova garantujem Vam, ze nedosiahnete vacsiu cestovnu rychlost ako 5 -6 km/h. Rozdiel v tom je ale taky, ze Presov , ako 3 najvacsie mesto republiky a ako krizovatka ciest medzinarodneho vyznymu , nema ziaden vnutorny a ziaden vonkajsi obchvat, o dialnici v okoli nevraviac. V Presovskom kraji je navyse najvyzsia nezamestnanost /cca14%/ a priemerna mzda je najnizsia vramci celej SK. Je to priamy dosledok aj nedobudovania elementarnej cestnej struktury, takze potencialny investori sa takejto lokalite zdaleka vyhybaju. Samozrejme, ze nevinime beznych obcanov Bratislavy ale Tych, ktori „rozdeluju a panuju“. To, co nam vadi je to, ze kazde trocha vacsie mesto na Slovensku ma svoje obchvaty uz davno vybudovane, to, ze statne stimuly su rozdelovane v priamej umere od vzdialenosti od hlavneho mesta, ze v tomto smere su radove rozdiely. Vadi nam, ze stat nema problem pozvat dalsiu automobilku v hodnote cca 400-500 mil Eur a dat ju do oblasti, kde nieje dostatok pracovnej sily a ta sa bude dovazat z inych krajin a vychodiari musia za pracou dochadzat v lepsom pripade do BA, alebo do celeho sveta. Vadi nam, ze sa sputila vystavba 0-teho obchatu Bratislavy PPP projektom ktory bude stat danovych poplatnikov 1,7 MILIARDY Eur a na dialnicu D1 v okoli Presova je problem zainvestovat sumu cca100 Milionov Eur z penazi danovych poplatnikov, vadi nam, ze po 20-25 rokoch slubov o dostavbe dialnic , v roku 2017 ktosi zacina rozmyslat, ze to, co bolo naprojektovane je zle, ze existuje lepsie, lacnejsie riesenie, tie si vsak pytaju vela dalsich rokov. My tu vsak zijeme tu a teraz, aj ked mnohi to uz vzdali a navzdy odisli do sveta za pracou. Mesta, dediny sa hromadne vyludnuju, za 380-500 eur sa ludom pri dnesnych nakladoch pracovat nechce, ak v civilizovam svete za tu istu pracu dostanu omnoho viac a navyse dokazu zit pestrejsim, plnsim zivotom.
    Vadi nam, ze moci pani nedovidia na vychod republiky, ved tu zije len 1,6 miliona ludi. Ti ludia ale pracuju rovnako ako vsetci ini Slovaci, platia rovnake dane, ozaj nam teda vadi, ze sa na nas pozera ako na stado, ktore nema svoj nazor, ktore sa posudzuje podla inych kriterii. Vadi nam a boli nas, ze nase deti tu nemaju dovod ostat zit a hromadne odchadzaju za lepsim zivotom.
    Iste ale nezdielame heslo, ktore Ste nam prisudili: keď zdochla koza mne, nech susedovi zdochnú dve“, prave naopak tesime sa z kazdeho uspechu kazdeho uspesneho Slovaka, ci uz vyskumnika, umelca, sportovca, ci obycajneho obcana, ktory je hocikde na svete uspesny. Sme nauceni zit v tazkych podmienkach a sme zvyknuti niest tolko, kolko na nas nalozia. Vsetko ale ma svoje hranice a nam naozaj dochadzaju sily a pokora. Tuzime zit v koreknej , slusnej spolocnosti, kde kazdy ma rovnake prava a rovnake povinnosti, kde politici sluzia ludom, nie naopak, kde sa ludia na seba na uliciach usmievaju, vzajomne si pomahaju a praju si stastny a radostny zivot. To vsetko ale vacsine z nas, zial chyba. Nie, nieje vsetko len cierno-biele, nieje vsetko len zle, to v ziadnom pripade. Sme vdacni za kazde pozitivum , pracujeme huzevnato na tom, aby nam vsetkym bolo lepsie, aby sa nase deti mali dovod vratit sa tam, kde sa narodili. Podporne nas, pomozte znizit priepastne rozdiely na Slovensku, vybudujme Slovensko tak, aby sa cca 2 miliony Slovakov zijucich mimo Slovenska malo dovod, tuzbu vratit sa a hrdit sa tym, ze su Slovakmi.
    Igor Kobulsky

  12. Blokovanie dopravy ako protest proti stagnácii výstavby obchvatOV v PO dokážem pochopiť aj podporiť.
    Stále nechápem, prečo tými protestnými akciami blokujeme dopravu „sebe“ v Prešove. Ja by som navrhoval, aby sme blokovali všetky vjazdy do mesta. Tým by sme nevytvárali komplikácie „sebe“, ale tým, ktorí nám to mesto zapchávajú – teda tranzitu. A oni nech stoja až po Poprad, Košice, či Poľskú hranicu…. To by bol pre kompetentných tvrdší odkaz a vnútromestskú dopravu by sme mali OK. ????

    1. Váž. p. Martin,
      naše posledné 2 akcie boli akýmsi testom, ako obyvateľom Prešova záleží na riešení kritickej dopravnej situácií. Obidve blokácie boli dlhodobo medializované a neboli namierené proti Prešovčanom, ale mali vyslať vláde signál, že tu existuje vážny problém najmä s nákladným tranzitom, ktorého dôsledkom sú zvýšené hladiny hluku a škodlivých emisií.
      Protest 31.3.2017 bude na 3 miestách a blokovať plánujeme všetky vjazdy do Prešova. Presné miesta a čas nájdete v rubrike aktuality.

  13. Snáď len jedna poznámka. Všade sa objavuje, aj vo Vašich výzvach termín „juhozápadný obchvat“. Tohoto termínu by som sa striktne vyvaroval, pretože sa jedná o diaľničný úsek D1 – Prešov západ – Prešov juh a nejde teda o obchvat. Aj na fórach sa potom často stretávam s názormi ľudí, že čo to Prešovčania vlastne chcú, obchvat za 900 miliónov. Ťažko sa im vzhľadom na vyššie napísané argumentuje, že si pletú obchvat s diaľnicou.

  14. „juhozápadný obchvat“. Prešova ?
    to je zavádzajúca informácia. Obchvaty máte v Bardejove, Brezne…
    tkz. „juhozápadný obchvat“. je niečo úplne iné jedná o diaľničný úsek D1 – Prešov západ – Prešov juh a nejde teda o obchvat.
    Neporovnávajte teda obchvat s D1

  15. Dobrý deň pán Igor,

    súhlasili ste so všetkým čo som napísal :), nenašiel som nič na čo by sme mali rozdielny názor.
    Aj nultý obchvat Bratislavy potrebujú hlavne stavebné firmy, nie my ktorí dochádzame do práce.
    Som rád, že ste sa – Prešovčania – nakoniec rozhodli neblokovať včera vami vybrané miesto v Bratislave. Pretože tak ako som napísal v prvom dlhočiznom príspevku bola by to len pomsta skutočne pracujúcim v Bratislave – autobusová stanica neslúži vlastne ani len bratislavčanom – blokovať cestu tam by znamenalo že v piatok sa množstvo ľudí ktorí bývajú v celej republike nedostane normálne domov, iní ľudia na zastávkach spojov mimo Bratislavy by nemali informáciu o tom, či ich spoj vôbec príde – napríklad cestujúci z Nitry do Zlatých Moraviec ktorý by chcel použiť autobus Bratislava-Zvolen.
    Neviem kto vyberal túto lokalitu. Ale môj názor je, že by to bolo rovnako nešťastné riešnie ako píše kolega vyššie – prečo si blokujete ulice v meste a nie príjazdy do mesta, to by mohlo naopak pomôcť, aby sa zmenšil počet áut v Prešove.

    V Bratislave určite môžete nájsť iné lepšie lokality než autobusovú stanicu. Osobne by som si vybral nejakú, kde by si to všimli papaláši – príjazdové cesty k papaláškym rezidenciám, prístup do zariadenia, kam sa chodia denne flákať zástupcovia ľudu a podobne.
    Prajem Vám, aby sa dobrá vec podarila.
    Ivan

  16. Verejnosť dá mandát svojím zástupcom a oni sú povinní sa verejnosti zodpovedať. Ak na to nemajú odvahu a svojou neschopnosťou spôsobili tento stav treba ich navštíviť. Nech predstúpi župan prešovského kraja a povie čo robil jeho úrad aby riešil situáciu.

  17. dobry den,
    neuvazuje sa realne o odstavnych parkoviskach na kraji mesta, pri vstupoch? Je to rychlejsie riesenie aby sa aspon trocha odbremenila doprava s mnozstvom aut v meste.
    Spominal to riaditel DPMP p. Janus na mestskom zasadnuti v juni.
    Odstavite auto a pouzivate MHD do prace, kde do jednoho autobusa sa zmesti kolko ludi oproti autu, kde vacsinou sedi jeden clovek. Kolony by sa urcite zmensili, a postavenie takych parkovisk by bolo rychlejsie ako obchvaty, ktore riesia inu situaciu, ale aj tak.
    Stavame mesto pre auta alebo pre ludi? Pribuda parkovisk, ubuda zelen, dokedy?
    Uvazuje o tom kompetentny niekto realne, alebo sa riesia len obchvaty, ktre sa este nezacali a potrva roky dokoncenia…..

  18. Myslím si, že okrem blokácie dopravy (najlepšie v pondelok ráno smerom od Vranova), by bolo dobré dať na známosť, aby v nastávajúcich voľbách do VUC, ľudia zvážili, či je rozumné dávať hlas p. Chudíkovi, ktorý neurobil pre Prešov nič, počas obdobia odkedy vykonáva funkciu (tuším tri funkčné obdobia, alebo viac?).

    Čo sa týka blokácie, je potrebné ešte viac pôsobiť na médiá, aby uvádzali podrobnosti o problémoch s dopravou v Prešove. A zároveň jasne dať na známosť, že protekční chlapci (kamaráti ministra), sú v svojich hodnoteniach absolutne nekopetentní. Napr. vybudovanie jedného pruhu R4 nič nerieši, ale bude vyžadovaať pri jej dobudovaní výrazne viac finanancií. Ak chcú šetriť, nech sa najprv pozrú na činnosť NDS, ktorá absolutne neodborne pripravuje a realizuje výstavbu diaľníc (napr. tu kúsok a tam kúsok a nie postupne ucelené úseky), čím ich výrazne predražuje. Viem o čom píšem, ako vysokoškolský pedagóg prednášam technológie stavieb.

    A ešte niečo o financovaní. Ak išlo o Bratislavský nultý obchvat (ktorý nakoniec bude riešiť len príjazd zo Žitného ostrova a končí v poli. Pritom problém Bratislavy je v preplnených mestských komunikáciách v meste), tak peniaze MF SR našlo za mesiac, posudzovanie vplyvov na ŽP (EIA) sa vakonalo za tri mesiace a už sa aj stavia. Pritom nebol ani prioritami vo voľbách. Tak nech na MF SR nekecajú o nejakých posudzovaniach hodnoty za peniaze. Ak sa to týka Blavy, tak všetko je v poriadku, ak to treba na východ od Bystrice alebo Žiliny, tak nie sú financie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *